• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 23 مرداد 1398
کد مطلب : 72302
+
-

واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو تبریز

شهردارتبریز: این بودجه از محل فروش اوراق مشارکت تامین می‌شود

با مسئول
واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو تبریز

شهردار تبریز از واریز ۶۵۰ میلیارد تومان به حساب مترو برای تکمیل خط یک قطار شهری از محل فروش اوراق مشارکت خبر داد. به گزارش شهریار، «ایرج شهین باهر» گفت: تبریز اولین کلان‌شهر کشور است که توانسته برای پروژه قطار شهری اوراق مشارکت جذب کند و به فروش برساند که ۵۰ درصد آن سهم دولت است.

وی افزود: علاوه بر این، به‌زودی ۳۵۰ میلیارد تومان از منابع غیرنقدی شهرداری در چارچوب بودجه سال ۹۸ شهرداری تبریز به پروژه قطار شهری تزریق می‌شود که در مجموع با تخصیص هزار میلیارد تومان، تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری خط یک مترو به ایستگاه پایانی خود برسد و شاهد مسافرگیری شهروندان تا ایستگاه لاله باشیم.  

شهردار بیان کرد: پروژه قطار شهری به لحاظ کاهش آلودگی هوا و ترافیک یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری به حساب می‌آید. این مسئول تاکید کرد: با وجود کاهش درآمدهای پایدار شهرداری به دلیل اوضاع اقتصادی، در دو سال گذشته، هرگز اجازه نداده‌ایم پروژه قطار شهری تبریز تعطیل شود و معتقدیم باید در آینده روند تکمیل خط یک و احداث خط‌های بعدی شتاب بیشتری بگیرد. 

شهین باهر گفت: روزانه 1200 تا 1500 نفر در کارگاه‌های زیرزمینی قطار شهری تبریز فعالیت می‌کنند و شاید بسیاری از شهروندان از این میزان حجم کار بی‌اطلاع باشند، اما مجموعه مدیریت شهری برای تکمیل پروژه مترو تبریز مصمم و جدی است تا بتوانیم یکی از اهداف مدیریت شهری و شورای دوره پنجم را که اتمام خط یک مترو است محقق سازیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید